|PemFolow Kelip-Kelip|

Thursday, July 9, 2009

"terkantoi la pulak.."

*************************
SITUASI 1 ; KANTOI TIDO


arini,siyes,mmg aku ngantok gile!! Pegi keje pun ala2 kura2 je,aku dh amik secawan kopi,dan secawan nescafe pagi tadi.tapi mate ni mcm nk kne tongkat je..tongkat ali ok tak??ahh,persetan..!aku mengantok..!!

************************

mungkin ye,aku kuar ngn adik aku mlm td,g bli barang die kt Jusco, ingat nk tgk wayang,sekali ramai pulak yg sebok nk tgk jgk,aku dh ckp kan mlm ni aku nk tgk wayang,jahanam! haih~~,then siap bli barang balik ar,nak la lepak pulak kedai mkn.ramai jugak.ey,korang ni nape?time aku nak g kedai tu,kedai tu la ramai horang!haih....dh lepak2, sedar2 dh ku 2 pagi!amik ko!

Me : weh,jom balik.esok aku keje.baju tak gosok lg nih.

maka,kami pun pulang.sblom tdo aku tgk jam kt henpon,dh kul 2.30++ am gitu,kurang lebeyh..adushh..

***********************************

arini,siyes,mmg aku ngantok gile!!aku dh amik secawan kopi,dan secawan nescafe pagi tadi.tapi mate ni mcm nk kne tongkat je..tongkat ali ok tak??ahh,persetan..!aku mengantok..!!

lunch ni aku mmg tak nk kuar,diorang dh ajak,aku ckp aku nk tido.aku dah kire,45 menit smpai kul 2, lelap ok la kn..arini tak byk keje sgt pun.bos pn ok je.heheh...


1310 pm....
ZZZzzzz....................

Tiba-tiba...

eh,aku ni mimpi ke ape?nape aku mimpi cam ade orang dok usap2 aku,dari kepala, bawak ke belakang aku..ah sudah..!! aku mmg tak mimpi,sbb mimpi aku tadi tak silap aku,aku tengah makan kepsi! erk...?? apekahh..?? siapakah..??

aku terus bukak mate bagai nmpak hantu lagaknye,aku tersentap!Oh no..! jam menunjukkan 2.30pm! Shit! dammit! aku dh bantai tido sejam lbih beb,dah tentu bos aku dh masuk ofis die dan lalu depan ofis aku,dah tentu bos aku nmpak aku tengah lena dibuai mimpi nan indah makan kepsi,dah tentu bos aku nmpak....ngaaaaaaa....!!

rupenye,one of Executive kt sini,datang kt ofis aku utk kejut kn aku..!dang! Tapi pmpuan la..fuhh..kusss semangat!rase nk tekucil,jantung sentap!degupan melebihi orang lari 100meter!aku sumpah sranah kecuaian aku dalam hati,hati aku mesti dh cedera kene smpah seranah!!

Kak Nora : akak naik atas ni,bos call tadi,die ckp "Nora, u tgk kan ain ni,die tido ke ape,tak begerak pun"

[Ya ampun..!!~ malu nye aku....bos aku siap call kt akak tu kt bawah,suh naek atas tgk kan aku..egegegeeg....adakah sbb die concern?atau sbb die bengang aku tido kt ofis?? ngaaa....]

Me : eh,yeke kak nora..laa,ain baru je tetido ni ha..sakit kepala la..pening sgt.bese la,migrain katekan.

[memang tobat aku tipu!pdahal aku yg mengantok ngalahkan orang yg keje Jaga je,cett!]

cane aku nk ngadap bos ni..aisehhh.....tulunnn.....sape ade magic??cepat ajar aku...aku nk ilangkan ingtan bos aku jap..hehehehe..







note : padan muke aku,pas tersentap dari tido,terus sakit kepala...tu ar,tipu lg..cessss...




No comments: