|PemFolow Kelip-Kelip|

Monday, July 20, 2009

Atan - Episod 1

Atan Tak Suke Air Panas.


***************************************

Atan, seorang budak kampung,bukan taraf budak lagi sbb umor die dh 30lbih,dh jadik bapak budak dah. Tapi,disebabkan Beliau mempunyai perangai yang macam budak2,malah otak beliau juga di katakan 'kureng' atau '3suku' atau 'skru tercabut' oleh penduduk2 Kampung Sg. Besor.

Hobi Atan hari2 adalah merayau-rayau,beliau tidak bekerja,tidak bersekolah,aktiviti Beliau hari2 adalah merayau sekeliling kampung dengan menaiki basikal tua beliau,hasil peninggalan Arwah ayah angkat beliau..jadik le,dari takde kan..

Sejak peristiwa itu,Atan tak suke air panas. Beliau berkata,sape yang minum air panas tu Gila."..why? waii Atan.." tanya Ketua Kampung,semasa sedang lepak di kedai makan. "..Ala,org gile je suke air panas.." kata Atan.

Peristiwa itu,masih segar di benak fikiran Atan yang memang dah benak...

***************************************************************

"Wei Atan,aku dengar ko pegi Kampung Nelayan kan semalam,ko buat ape..? " Tanya Usop,salah seorang pemuda di Kampung Sg. Besor.

"Mane adhe ape.." Jawab Atan sambil tunduk2 bawah meja di kedai kopi yang selalu die pegi lepak. [Atan ni agak pelat dan lidah pendek,jadi baca ala2 pelat la yek..huhuh..]

"Haa,ko jangan nak tipu,aku dengar ko main nombor eh.."

Tesengih2 Atan bila Usop serkap jarang beliau,menampakkan lagi kekuningan gigi nya yang dah 6 bulan kot,tak gosok.

"..Ko g sane buat ape Atan.." Usop bertanya,saje nak main2kan si Atan ni.

"..Emm.,.,MEN NOMBOR...." jawab si Atan.

"..Pastu...??.." Usop makin galak hendak mempermainakan Atan.

"..NENGOK PONGGONG.." jawab Atan ni lagi.

Sampai sudah,tu la jawapan si Atan ...men nombor,nengok ponggong,men nombor,nengok ponggong...

Haih..Atan, Atan..keluh Tok Ketua Kampung sambil menggeleng kepala..





bersambung............

2 comments:

EN.ROBOT said...

lucah ko nih,.,.ngeee,.,.!~
(aku malu sendirian bace entry ni,.)

kakuna_daisy said...

En.Robot,

ekk?? Lucah ke.? blom abes lagi citer nih..haih..hahha..

jgn malu2..aku tau ko tak malu..hue hue hue...