|PemFolow Kelip-Kelip|

Thursday, August 27, 2009

hikayat 6 - Penghapus Dosa Kecil

**************************************************



Arini dah masuk 3 hari... Nasib aku dan Tim same. Bahana makan ape tak tau,tapi kami sepakat menyatakan "Gulai Lemak Nangka dan Perut" adalah puncanya. Aku tak pasti. Biarlah,dah jadi tinja pun. This cirit birit are so damn develish sebab bulan2 pose cani..huhuh..


Semalam,aku dan Tim berhajat nak berbuka di luar je,sebab kitorang nak beli barang di SACC Mall. Dah siap beli barang,masa masih berbaki 1 jam setengah. Giler! Nak wat ape ye?? Nak wat sesi tawaf kat situ pun macam tak larat je, dah la kene cirit birit, dengan barang banyak nak kene heret. Keadaan sekeliling memang meriah,macam raye lagi 2 3 hari je. Padahal pose baru 5 hari. Aneh umat2 sekarang kan..


Setelah mereserved tempat untuk berbuka,kami berlegar2. Lalu aku mengambil keputusan untuk di bangku yang di sediakan. Kebetulan, di tengah ruang legar SACC Mall,ade ceramah pulak. Ustaz dari mane aku tak pasti, yang pasti aku macam tertarik nak mendengar ceramah tersebut. Masa berbaki stengah jam je lagi sbelum sampai waktu berbuka.


Dan,di antara ungkapan beliau yakni ustaz tersebut yang menyentap tangkai jantung hati aku..


"..Sesungguhnya,orang yang teraniaya tu doa mereka akan di makbulkan oleh Allah s.w.t.."


Aku tanye Tim. "..Tim,aku ni orang yang teraniaya ke..?..". Tim toleh kepadaku seraya menjawab, "..Ain, setiap yang berlaku tu mesti ade hikmah nye. Jangan pikir bukan2,Jom..kite pegi makan. hehe...".

Emm..Di harap sinar Ramadhan kali ini membawa seribu erti..

And the rest was a history...









Nota Kuna Kunang : Tak sabar nak balik kampung..heheeheh..

4 comments:

EN.ROBOT said...

edisi taching sempena ramadhan kah...? hehe.,,.~

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

teraniaya sebab entri lepas tu ke sebab ci-bi?

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

En. BotBot,

Ehee..kene byk muhasabah diri la skang ni beb..huhu

Cik naDDy,

haah,mmg rse teraniaya sbb entry lepas. ci-bi tu kan pnghapus dosa2 kecil..huhu...

bogat said...

kuat semgat tol...dlm keadaan camni pon leh lg nak ronda2...kalo eden...cha alip but= cabut je...lepak je le...
hehe..hapus dosa kecil eik...redha tak neh...ngeh3...
suasana nak ray dah eik...ni yg buat eden maleeeeehh sgt nak pi sana tu....pose baru 5 hari....camner nak istiqamah...adeyyyy