|PemFolow Kelip-Kelip|

Monday, August 10, 2009

Aku Tak Menyesal Dengan Keputusan Ini - i

AMARAN DAN PESANAN OLEH TUAN PUNYE BLOG : ENTRY INI AGAK PANJANG DAN LEBAR, SAPE YANG AGAK2 MACAM NAK BORING JE,TU KORANG NYE HAL. HAHAHAHA...
*****************************************************

Keputusan ini aku ambil setelah Cik Mawar mentagkan aku dengan secara lisan nye,terang2 die dok sebut name haku...Hehehe.. Oke Cik Mawar Sejati Tapi Berduri, ni jawapan Tag No. 1 untuk HENPON. Tettt.......

Tajok : Henpon Saya

Soklan No. 2 - Apakah wallpaper yang terpampang di skrin handphone anda.Dan terangkan mengapa anda memilih wallpaper tersebut?

Erk..?? Wallpaper..?? Em..aku lebih suka ianya secara natural. Lagi suke gune wallpaper/skrin dari theme henpon tersebut. Dengan itu, lagi nampak elegan kan?kan? Ke nak gamba cane? Ish Ish...Lihat gambar di bawahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sekali,baik kan wallpaper aku..??

Soklan No. 3-Berapa jumlah "contacts" yang terdapat di dalam handphone anda?

Actual number was 345. So far..i wrote this.. Mau tak nye, abes sume nombor aku simpan. No akaun, No Umah, No Utang, No memacam lagi,tu belom No yang sesaje misscall aku tapi aku sesaje simpan,wt kacau satu ari nanti. Padan muka! Hah, lagi satu . No kaunter tiket bus. Ni penting ni. Cam Cik Mawar tu la..hehehehe..tapi No ekor tade okey. Sila jangan fitnah di sini. Gile ape aku men nombor? Kang jadik cam Atan. Ngeee...


Soklan No. 4-Sila masuk ke 'contacts' dan pergi pada huruf 'M'.Berapa kenalan yang namanya bermula dengan huruf M?


Ade 56 kesemuanya,,.,. Campur dengan nombor macam2 tadi tu la, dan semestinya Mara Liner. Huhuhu.....



Soklan No. 5-Berapa jenis handphone yang anda telah guna selain handphone yang terkini?

Woi,banyak tu... Hahah.. Agak riak di sini kan..? Wokey, first henpon yg aku pakai mase memula masuk study dulu, ayah aku yang bagi. Sampai skang dok ingat lagi cane henpon tu, ish..Klakor..Model SAGEM. Aku dah try tanye Pakcik Google,die cakap tade gamba lak.Cett~~!Malas ar kawang ngn die lagi. Henpon tu wosak,sampai skang, ntah mane pegi ntah.



Ni lak jenis henpon yang Second. Ayah gak bagi, Nokia 3310.. Ayah beli lain, ayah bagi yang ni. Heheh.. Time ni tengah top woo henpon cenggini. Huhuh...


Third, henpon camni. Beli sebab henpon jenis di atas dah tak larat nak ketok dah, asik flat je bateri nye. Ah, nyampah la aku. Lalu,dengan duit gaji seorang part time ~ semester break worker, aku menghabiskan nya untuk untuk beliau, Nokia 3660,memang sebiji cani. Wane pun merah.. Grrr...~~! [orang panggil henpon lesung..?? skali mmg da,baling anzing pun bole!]

Eh, ni yang ke bape lak ek..? Owh,ke Fourth kot...tukar lg da.. Hehehe.. Model Nokia 3100. Beli henpon ni sebab Henpon di atas wosak, so beli la satu kunun2 temporary jek. Ciss..! Tapi aku agak mengemari jugak henpon ni,nape tah..heheh..

Ni henpon ke Fifth aku. Da,aku malas nak cite dah la.. Ni last kowt...Nokia N-Gage QD. Wooo... Ni phone yang paling aku suke pakai, the most ever la..siyes! Sbb ciri2 binaan [yeke binaan..??] model nye memang nakal~ ! I likee noty2...huhuh.. Sebab pakai henpon ni, sebab henpon di atas jahanam. So, tak beli pun, ade orang bagi. Tapi setelah sekian lama, jahanam pulak. So, tukar la lagi..Hahaha.. [credit to ChocolateMan.. Ouchh..!~].


[owh QD, bile agaknye ku bisa ketemu kamu lg..huuu..]

Laa...ade lagi... Cett. Ni last,promise. Hahahah.. Henpon di atas, telah wosak dengan jaya nya di tangan aku. Sowy En. ChocolateMan. So, sekali lagi, atas jasa baik En. ChocolateMan, beliau telah memberi henpon beliau kepada aku. Maseh.. Nokia,model ape ek.,.,.err, 2100 kowt..Lupe... tapi aku maleh nak cari pic. Sebab takmo kawan ngn Pakcik Google da..

Berbalik kepada soklan No. 1, ni la die..

Soklan No. 1-Sudah berapa lama anda menggunakan handphone tersebut?


Ni la henpon yang haku dok tet tet skang ni. SE W910i. Dah stahun umur die, tarikh beli 26.6.08, shantekk?? Ye ar,kuar duit pun shantekk je kan..Auwww...Abes haus keypad die ... Bkn sbb SMS,tapi aku saje2 g wt rosak. Bole?? Mesti la sbb sms deyy... Dah cam laki aku da die nih..sayang wooo...
The reason why i be so damn eager to get this because, mase tu aku naik bas,awek sebelah aku lak dok tayang2 henpon cani kt aku,wane merah.sape tak panas beb?? Aku pun cakap, ala,,aku pun bole beli la. Kata aku pada diriku sendiri. Hahaha..Sungguh tak baik ayat di situ kan..? Hehe..Tak la, aku suke sbb ianya agak trendy,very the slim dan nampak very nakal with slide tu...Auww..Then, aku membuat keputusan untuk menerbangkan sejumlah wang kepada My Pearl White ni.. Sekian.
[Tengok, wallpaper aku gune.. Baik kan..??
Soklan No. 6 -Rangkaian telekomunikasi yang anda gunakan?Nyatakan mengapa?
Celcom - Widest, Fastest,Undisputed. [err,betol ke tak ni weh..??]
Soklan No. 7-Nada dering yang anda gunakan?
Skang ni... Eminem - We Made You. Tapi tukar2 la,maca2 lagu aku gune. Ikut mood dan suke ati.
Soklan No. 8-Senarai top 5 yang anda selalu msg?
1. Dia & Sesuatu
2. Kak Long
3. Kak Ngah
4. My Bro
5. Sesape je aku rase nak msg..
Soklan No. 9 -Soalan terakhir.Nama orang yang tersayang (bf/gf) yang anda set dalam handphone?
Tettttt.......!! Owh,ini agak mendorong aku untuk bercakap jujur nih.. Hahahah.. Oke, the one and only.
Dia & Sesuatu.
Thats it.
Fin.
Soklan No. 10-Orang yang nak di tag?
Kalo korang,rakan2 blogger aku rajin and tade keje, buat la.. aku letih la buat natang tag ni. Ciss.. Tapi sbb tade keje sangat kan, so saje je nak jawab. hahahah...
Eh,tapi nak jugak suh Cik 301 buat. Hue hue hue.. Pastu, sesape dalam list aku dlm blog ni. Silakan..........
Tetttt...!! Mase dah time,! Balik dulu. Babaii..
nota fening : Aku letih la buat natang ni, haih...

10 comments:

Cik Mawar said...

hahahaahaa
Bagus2.. anda telah lulus ujian pertama
so...jawab lah ujian kedua
cita2 anda..
muahahahaazzz
cayouk cayouk..aku sentiasa beri sokongan
:P ..hahahahaa..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Cik Mawar Sejati dan Berduri,

ye,maseh..heheh

oranglidi said...

ahahahaa.. bermula dengan Sagem, ditelusuri nokia beberapa buah barulah SE.. cis.. nokia nokia..

apahal soklan nombo 1 sengaja disorok bawah2?

SE memang best.. nombor wa ade x dalam contac list? cis..

Undisputed=apakah ini? cis..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

oranglidi yg kurus,

ye,pastinye..sbb SE yg wa pakai skang ni,saje je letak bawah,kasi suprise.

klw lu nk nmbor lu de lam list,lu kne miscall wa..hahah

undisputed = muktamad. Cis jugak.!

oranglidi said...

bile mase wa jadi kurus ?

cis.. wa dah miskol 26 kali. tapi lu x balas pun miskol wa! hehe

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

oranglidi,

eh,aritu wa nmpak lu dh kurus sket. mybe org len kowt..

yeke??patot ade vibrate ni,gegar2 tadi..wa ingtkn gempa bomi.heheh..
oke,wa balas ek miscol lu..hehhe

oranglidi said...

dush! dush!
ha.. ni lah bunyi vibrate.

EN.ROBOT said...

ape yg pasti dlm 300++ lebey kontek ko tu, no aku semesti nye tiada kan kan kan...? :(

Missfasha said...

hush igt tajuk nye apekah..aduh sab aje la..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

oranglidi,

aiyark..! cam kne tumbok je? hue hue..

en. bot bot,

waa..lame ko mghilang..? ehee..oke la,bak mai ko nye kontek no,aku simpan. huhuhu...

miss fasha,

ahahhaha..ni cik mawar le nye pasal ni..haih..