|PemFolow Kelip-Kelip|

Tuesday, November 3, 2009

hikayat 59 - Sesi Bersembang Ilmiah Dengan Housemate




Malam tadi, kami bersembangsembang.. Aku, Tim dan Ezza. Banyak isuisu yang di bincangkan dan berilmiah.. Di tekankan di sini, BUKAN MENGUMPAT..! Korang,...takde keje laen ye..? Pikir kalau pompuan dok sembangsembang tu,ngumpat aje keje nye ye.. Nahi mungkin bak kate hendostan. Kadangkadang ade jugak yang berbicara isu bola sepak malaysia... Kemudian, isu kecantikan, isu semasa dan isu boypren masingmasing. Bagi yang takde boypren tu, dendiam sudah....


Biasenye kalau aku, Tim dan Ezza bersembang, musti akan merelatekan pasal kehidupan harian di tempat kerja, tempat belajar dalam seharian kami.


Ezza dengan isu tempat kerja nya yang buleh di katakan agak mencabar. Kerja dalam spital, bau ubat, bau mayat, bau macammacam! Tapi beliau bukan misi. Hehehehehe... Ade cerita yang menarik, yang boleh di jadikan ilmu dan pengetahuan kita jugak taw. . Contohnya, research mengatakan kalau dah kawin, wanita akan dapat hormon untuk workhard, salah satunya dalam menelaah atau bahasa ingelish nye STUDY.. Owww... Pasni kamukamu tak akan jumpa pempuan bujang la dalam kelas masingmasing. Sila ambil perhatian! Ahahaha...Kadang tu cite yang Ezza bawak, memang membuatkan perut aku geli dan air mata akan meleleh keluar di sebabkan kelucuan cite itu..


Tim pulak isu tempat belajar beliau di SHRDC. Gelagat classmate [ehem,aku saje je nak highlight kan classmate ni Tim..Ahahahah..], gelagat tenaga pengajar dan banyak jugak ilmu yang aku perolehi dari beliau. Walaupun aku tak pernah tahu dan tak mungkin aku praktikkan, tapi sekurangkurangnya beliau serba sedikit mencurahkan ilmu membuat bekas sabon [how weird is that to me..??] kepada aku.. Oww, die ni student buatbuat mould tu.. Entah pe jadah, aku pun tak tau.. Ahahahahah....By the way, daripada beliau buleh aku tahu ruparupanya perkara ini terjadi sebab ini, sebab itu dan sebagainya.


Sambil sembang tu, kami makan jemputjemput @ saintifiknya cekodok bodobodo hasil air tangan aku sendiri, di selangi air kopi panas. Time tu pulak hujan. Perghhh...Baru true beb..!!


[saki baki cekodok di dalam sesi bersembang malam tadi..]

[Aksi tengah bengang a.k.a amuk..!!...opsss..sory!! kene sensorr...!!!! Sory ye.. Hehehee.....]

Last skali Tim pulak cakap kt aku,.."..Ape la ain ni, baru TRUE kalau camtu...!!.." di atas satu isu yang di bincangkan. Pehh..die dah pandai bahan aku balik..! Ahahahh...

Cik Kuna Kunang : Memang true pun Timah...............ahahahahaaha....

4 comments:

oranglidi said...

WAH!! SEDAPNYE JEMPUT2!

kim salam kat awek yg tgh bengang tu. hehe. mntak die dgr lagu bengang -akim

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

oranglidi - hahaha..mmg sedap pun, wa yg wt..ekeek..

erk,kem slm?? hahaha..awek tu tgh saru la tu..ehee...oke,salam akn di disampaikan..:)

triple x malaya said...

huhu...sedap ke cekodok tu..macam masin je..hehehe

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

tripleX - haah.manis mcm org yg buatnye.ahaha..