|PemFolow Kelip-Kelip|

Thursday, May 26, 2011

hikayat 174 - Risau Nih....Risau Sangat Wehh..!! T__T


KERAJAAN RISAU KORANG KAWEN LAMBAT WEHH…!! T__T


sumber : KOSMO Online

Bukan la malas nak fikir pasal hal ni. Even sekarang ni pun kepala memang dah ke arah ITU je. Lorh..? Gatai ke aku..? Hahaha.. Ini bukan soal gatai merala ke, miang ke, selok nak kawin sangat ke, TIDAK. Tapi ini adalah soal JODOH dan REZEKI. Tu semua Allah swt yang tentukan, kenapa pulak orang sibuk-sibuk nak tanye? Oke, kalau tanye tu aku boleh ‘belah’ lagi la.. Tapi ni siap cakap suruh cepat-cepat kan. Satu je la aku bagi, Kepala Banaaaa Kau..~~!! Amarah mak,nyah….

Memang orang cakap, kalau tak cari jodoh, sampai bila pun takde. Kalau tak cari, jodoh tak datang depan mata. Yes, its true. Indeed… Tapi, aku nak ulang lagi lah.. Tu semua ketentuan Allah. Sape la kita ni nak elak takdir Dia..? Ye dak..

Sebab nye dah ramai pun yang kene (ade jugak kawan-kawan aku malah aku sendiri), bercinta bagai nak rakkkk, kentot pun rela hidu, tolong korek kan idong dan telinga, cabut bulu idong, shave ketiak (oke..melampau sikit la imaginasi aku…hahahaha..), tapi eventually, you’ll end up with such pathetic and most disaster situation. Pastu muka sorang-sorang macam monyet tak dapat belacan! Retarded! Damnnn… Memang paling kejadahan…!

Sekarang ni, kalau nak di ikut kan kawan-kawan sebaya aku, atau tak sebaya malah lebih muda pun ade yang dah mendirikan rumah+tangga. Mereka nak lagi bahagia, dalam dan luar rumah mereka buat tangga…! Besfren aku sendiri pun dah kelek anak sorang-sorang. Aku happy tengok mereka, ade suami yang boleh jadi pelindung di kala bahaya dan pemeluk di kala sejokkk (awww……..), ade anak sebagai penghibur dan pengubat duka. Seronok! Memang seronok tengok kisah cinta yang sampai ke jinjang pelamin dan bahagia..

Tapi,, tapi dan tapi lagi.. Ade juga yang tak berapa nak menjadi. Ni yang paling aku takot. Dengar dan tau cerita sedih mereka, buat aku rasa simpati. Kesian memang kesian, tapi jodoh mereka sampai situ je. Nak buat camne? Aku nak ulang lagi lah, tu semua Allah swt dah tentukan siapa lah kita yang nak mengelaknye. Ye dak..? Rase macam kepohchi pulak buat entry serius macam ni.. ! Naharammmm je bunyik. Hahaha..

Tapi aku bukan sengaja nak cakap cemni tau.. Sape tak nak kawin..? Desperate?? Eh, ape kau mencarut ni..?? Bukan desperate, tapi……. Nak bagi tau lah kat korang-korang kat luar sane, kalau ade orang tanye bila nak kawin, bile nak kawin, korang jawab la elok-elok.. Cakap la, “..Insyaallah, ade rezeki dan jodoh sampai nanti, saya jemput..” Tak pun cakap dalam nada sopan lagi, “…Dalam masa terdekat ni, kalau seru berkahwin atau bernikah, insyaallah, doakan semuanya lancar…”. Tak nak blah jugak..? Cakap le dengan beliau “… Bak le duit, saya nak kawin ni. Duit tade… Nak beli hantaran maheii, mekap, baju bling-bling. Wuuu..T__T…”

Ade jugak yang jenis tak paham bahasa. Kalau orang dah jawab elok-elok tu, reti-reti la berambus. Ni tak…Die tak puas ati jugakkk…. Sebok pulak suruh kawin cepat la, nanti nak beranak senang la, watdehell..?? Kemon la, Kemon la....Ko bagi calon kat aku sorang, kalau aku suke belom tentu die suke? Nak beranak pulak jadi hal nye. Tu semua rezeki Allah, nape nak pertikaikan susah ke senang..? Orang kat India tu,umor 51 rilexxx je beranak. Hahaha.. Panas mak, nyah… Ni bese nye berlaku pada golongan akak-akak yang dah kawin, pastu keje kat opis. Aku lempang laju-laju kang baru tau…. Korang jaga la laki korang tu elok-elok.. Tu je pesanan penaja. Sekian…

Ape pun, aku mendoakan yang terbaik untuk diri aku, dan kawan-kawan seangkatan dengan aku. Hahahahaah… Bunyi macam pasrahhh je kan.. Yelah,aku redha. Allah dah sediakan jodoh kita sejak kita tercipta, di dalam rahim ibu kita lagi. Siapa die? Allah swt je yang Maha Mengetahui.. Sekeras mana kita cuba, sekuat mana kita usaha tapi kalau dah tertulis takdir nya begitu… Begitulah…..

Eh, aku bile nak kahwin…?? Hah, kalau nak banyak songeh, tak paham ape aku cakap kat atas ni, meh sini aku lempang laju-laju..!!! Grrrr……

Regards,

Kakuna

8 comments:

Aimi dan Pakcik Hashim said...

“… Bak le duit, saya nak kawin ni. Duit tade… Nak beli hantaran maheii, mekap, baju bling-bling. Wuuu..T__T…”

mcm ni aku selalu jawab kat abang, adik dengan emak aku. diam diorang

kalau org lain banyak tanya... aku x jawab... ludah ja

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Aimi + Pakcik Asim..

tau takpe..deme2 ni ingat, nk kawin pakei daun terup gamaknye.hahahah..aku klw kengkawan tanye,pastu tak paham bahasa gak,aku bahasakn diorg.hahahah...ludah..? err,tade lg la kot..ekeekek.. ;p

Mak Kucing........ said...

Aku sangat sokong jawapan kau klu org tanya bila nak kawin..... Tp yang tak paham bahasa ada gak. nak je aku kata "bagi laki kau kat aku, nanti aku kawin dgn laki kau".... hahahah.....

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Mak kucen - haahahahaha...yg part last skali tu..er,aku tade la berani nk ckp camtu kan....but agak menyirap la klw org dok tanye je..sampah!! eheheheh ;p

daddyzkool said...

kawin la cepat2 yer...rugi nanti ...hehe

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Daddyzkool - hahaahah....insyaallah..klw sampai jodoh nye nnt, ade la..heehhe.. (tipikal...!!! T__T

oranglidi said...

moga ko cpt2 brtemu jodohnya

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

oranglidi,

alahaii..insyaallah..time kasih sbb doakan aku.heheh.. :D