|PemFolow Kelip-Kelip|

Thursday, May 12, 2011

hikayat 170 - Feeling So Blue Blues ~~


(entry draft last week.. 12 Mei 2011~)

Alhamdulillah. Hujan..Baru je kejap tadi. Sejuk je rase.. Hik hik Hik...Menggigit-gigit sanubari ni nak cepat balik rumah then peluk bantal~~ Weehuuu.....Bongok gilerrr statmentt!!

Hari ni rasenye going not that well lah.. Sebab takde rase macam seronot atau dua ronot datang kerja. Boshh pulak dalam moody tak berapa nak hepy. Well,boshh kannn....

Tadi saje-saje la jenjalan blogwalking. Sebab memang tade ape nak buat. [nampak sangat aku takde keje..cakap la tade ape nak buat...wuuu.wuu...]. Pastu teringat cerita malam tadi..

****

"...Kuna,cane ni ek..?? Aku semak la..Tak tau nak buat ape.Nak buat keputusan ape.." Ujie memecah kesunyian lepas kitorang order sup kat Restoran Wira Sejati malam tadi. Kitorang baru lepas balik tengok Showdown kat ICT,dekat je. Aku tengah tengok skrin besar kat kedai tu,tb tunjuk cite tak berilmiah ape tah.."..Cane ape? Skang ni, ko story kat aku. From first, sampai hari ni yang ko lambat amik aku tadi..! Ngekkk.." Aku bagi sedas. Sejam kowt aku tunggu beliau. Yelah,memang la aku mengajak, tapi sebab nak kejar masa ni.Takot benorrr tiket tak dapat. Hahahaha..Batak gilewwww~~~

Makanan kitorang dah sampai. Aku order sup sayur je, beliau makan nasi putih ngan sup campur. Gulppp~ Terliur kowt tengok nasi putih ngan telur dadar and sup gitu... Fuhh..Sabarr..Sabarrr...Sabarrr subur!! "...Aku tak lalu makan la wehh. Sejak kejadian tersebut, aku tak lalu makan. Ni aku saje order nasik,sebab dah bape ari tak lalu makan..Aku sedih la ape yang die buat kat aku,tapi pada masa yang same,aku pun nak jugak jawapan nye.." . Ujie memulakan bicara. Aku sedut sup sayur pelan-pelan. Melecur lidah weh...Panas tu.. Rupenye keluh kesah beliau bermula macam ni :

  • Beliau nye status tak tau la gurlfren orang atau tak. Tapi dah kenal dengan seorang lelaki ni lebih setahun,then dari ayat lelaki tersebut (aku bagi Mr. A jelahh...), lelaki tersebut macam suke kat beliau.
  • Beliau cakap tak pernah cakap secara serius from heart to heart dengan that guy. So,di situ dah lack one mark - That guy nak this gurl 'Pempaham sendiri la bedahhh.....' .Bole gitu..??
  • Then,nak dijadikan cite Mr. A balik kampung, For Good..Goodbye Ujie di Shah Alam sebab nak balik kampung di Kuala Kubu Bharu. Reason - Jaga perusahaan/perniagaan ayah.
  • Tapi nak balik kampung,main blahhh je,tade say babaii ke, hug and kissesss [aku tipoooo je...] dan tade comolot bagaiii...[lagi aku tipooo...~~]
  • Pastu lak, this gurl dah sekian lama merindu bulan. Tapi sang jejaka,bole buat macam tak tau,dah balik kampung,cengkonon busy bebenorrrr kat sane.. Fineee...This gurl tak nak tunggu lagi..
  • This gurl penah cakap ngan aku one day mase kitorang hang out. Die cakap "..Aku tak kesah la pasni, kalau ade sape-sape nak ngan aku, aku terima je. Tak mustahil~~.."
  • Pastu upenye,last week ade seorang jejaka nan gentelman a.k.a Mr. B ajak beliau KAWEN..Mr. B sangat serius,sebab dah lama suke kat kawan aku ni... Walahweyy~~~~
  • So,skang ni die runsing lahh...Ape nak buat? Kata-kata dah makan tuan!! Orang yang ajak kawen tu dah tentu2 ketetapan,kawan sama kerja. Yang di tunggu...? Senyap tanpa berita...
  • Gurl ni cakap jugak,die nak tanye mak die. Kalau mak die cakap ok,takde masalah thenMr.B cakap ON,then serta merta cincin sampai kat umah..Danggg~~ Siyesss nyeee T__T

"...Tu yang aku penin ni kuna...Aku nak say yes kat Mr. B pon tak bole. Nak tunggu Mr. A pon tak bole. Ape pon tak bole.Ape pon tak bole.." Eh, buat lawak jambu pulak beliau kat sini. Mase makan tu,tengah cakap pun idong dok crett crett jugak. Pedas upenye sup akak ni buat..! Amarah ke sebab aku mintak sayur lebih..?

"...Ok,macam ni. Bagi aku senang je. Bukan la senang macam makan kacang tu. Tapi,kalau aku..First, aku akan tanye dengan Mr. A - Status ko dengan die ape..? Bile dah jadi camni, buang sikit EGO ko tuh. Selagi die tak msg/call,ko tak buat camtu. But this time, you have to. Then,kalau ko dah tau jawapan nye, then you have to make a choice. Mr. A atau Mr. B..."Panjang leborrr pulak aku bercakap walaupun mulot dok ngunyah sayur. Garing la sayur die. Apekahh...?

Eventually,we all end up dengan die amik keputusan untuk buat ape yang aku suruh. Means,tanye Mr. A ape status hubungan diorang. Then,bile dah tau baru puas hati, baru lena tido. Sakit..? Yup,memang sakit. Tapi sekejap je. Time will heal... :)..

"..Ko jangan cite kat sape-sape tau pasal ni. Takde orang tau, ko je tau..". Aku gelak.."...Hahahaha..Yelah,aku tau. Nanti kang kalau bosan-bosan aku cite je la kat jiran aku tu, akak keypohchi yang suke sembang ngan aku tu..Mane tau beliau ade idea bernas dengan masalah ko tuh..Kot buleh masuk topik hangat kat Hot.fm ke...Kikikikiki....". Aku bukak pintu keta mase die hantar aku balik umah. "...Bongok la ko...!!!..." Dengar suara dia. Nyaringggg! Macam boleh buat jam loceng pagi-pagi. Hahahaha......

Eh?? Situasi die same ngan aku la. Dulu..Mase tahun lepas.. Hehe..Tibe-tibe rase rindu kat En. Sahlan sayammm veryy strongg tu..Hahahaha. ~~

regards,

Kuna


No comments: