|PemFolow Kelip-Kelip|

Wednesday, May 20, 2009

:: CHOLESTEROL FREE ::

Bila suami balik kerja, isterinya suruh ke pasaraya untuk membeli barang-barang dapur. Jadi pergilah si suami membeli semua barang- barang yang dipesan.

Bila pulang ke rumah, isterinya mengambil beg-beg plastik dan membawa keluar semua barang untuk disimpan. Isteri terjumpalah satu tin marjerin. Di luar tin tu ada tulis ... FREE...

Isteri tanya si suami, mana benda yang 'FREE' ini? Kenapa tak ambil? Suami katalah lupa hendak meminta benda itu tadi. Maka isterinya pun menyuruh suami pergi semula ke pasaraya tersebut untuk menebus benda 'FREE' itu.

Suami pun pergilah membawa tin planta tadi jumpa jurujual untuk menebus benda 'FREE' yang tertulis.

Bertengkarlah suami tadi dengan jurujual terbabit. Jurujual itu kata benda 'FREE' itu ada dalam tin. Suami kata mana boleh, dalam mesti tak ada punya.Dia terus meminta dari jurujual.

Penyelia yang kebetulan lalu di situ dan terdengar pertengkaran mereka. Apabila ditanya, dia pula dimarahi oleh si suami tadi. Si suami berkenaan minta juga benda 'FREE' dari penyelia itu. Suami tadi tunjuk tin planta yang ada bertulis 'FREE' itu.

Supervisor tadi belek kanan belek kiri tin planta tersebut. Dia membaca tulisan berbahasa Inggeris itu ..CHOLESTEROL FREE...!!






p/s : hmmm...begitu lah seadanya....sape yang tak suke barang FREE...???






4 comments:

ayampinko said...

heehe...macam pak pandir..
dua-dua B...

kakuna_daisy said...

wakakkaka...
tau takpe.....
tp nko mesti suke barang pree kn..??
kan ..? kan...??

ayampinko said...

free beb..kawen free jer yang tak nak..
yang len bleh jer..

kakuna_daisy said...

aiyooo...
dey, bkn org laki lg suke kawin pree ke??
kan? kan? kan?
hahahhha