|PemFolow Kelip-Kelip|

Tuesday, September 1, 2009

hikayat 11 - Tak Sama dan Tak Serupa



Petang ini,kebosanan yang melanda tahap nak lari dari ofis! Sumpah,boring! Kalau dok kat rumah,musti tengah bersembang dengan mak kat dapur,sambil maen masak2. OwW,kampung..!! Syh,minggu ni rase macam nak balik lagi je.. Cuti hari Isnin depan [sempena Nuzul Al-Quran] akan menguatkan lagi dakwaan Cu Anne untuk aku akan balik kampung. Tapi Cu Anne dah telepon tadi, buleh pulak dia ajak aku untuk ke Nilai 3??

"..Owh,Cu Ane ku sayang,tahu kah kau bahawa pergi ke sana bermakna semua not2 wang ringgit yang ada dalam simpanan aku membuatkan mereka a.k.a peniaga di sana bertambah kaya..?? Cu Anne,ko nak buat ape pegi sane..? Huhuh..."

Oke la,entry macam dah nak lari je dari tajok. Sebenarnya,aku banyak memikirkan tentang masa depan kala ini,saat ini dan dewasa ini. Dan perasaan ini tak berubah selagi aku tak kawen. Woi,gatai betoii!! Hahah..

Setelah kebosanan melanda,aku rase macam nak tukar kerje je. Kerja yang boleh memberi aku cabaran yang menghidupkan zaman remaja aku ni. Cett..! Cane aku nak hadapi kenyataan yang suatu hari nanti, my bff ever Cik Oyah akan menamatkan zaman bujang beliau.

Aku pernah tanye die "..Wei,nanti ko kawen,cane..Aku tade member la lepas ni..Aku mesti boring,tade orang nak ngumpat same2,nak bersembang,nak dengar cite aku mase aku sedih dan ketawa,tade dah orang aku boleh kongsi rahsia,tade dah orang yang boleh bagi aku nasihat dan kata2 kesat,tade lagi orang yang boleh sama2 berpikiran nakal dengan aku,tade lagi orang yang boleh folow aku pegi menenangkan fikiran,tade lagi rahsia kita yang perlu di ungkaikan, tade jugak orang yang paham aku selain dari ko..".

Cik Oyah paham. Kalau nak di kenangkan sejarah hidup kami, kami di ibaratkan kembar. Kalau beli baju, mesti nak sama, pergi kelas mase belajar kene same, group kene same, orang dah mark aku dan die mesti sama2, pegi jenjalan tak sah kalau takde dia, family aku family die jugak,family die pun ibarat family aku jugak.. Terlalu banyak yang aku dan dia kongsikan. Boleh di katakan,semua pasal aku die tau,dan semua pasal die aku pun tau. Kitorang tak glemer pun mase belajar,kitorang buat hal sendiri, mase praktikal pun nak kene tempat same,then memang dapat tempat yang same..! Carik boyfren pun tempat same..!! Klakar betol! Cam si** pun ye..Hahaha..

Tapi,nasib die baik la dari aku,dah bertunang dan tunggu masa untuk di satukan. Tapi aku maseh sendiri.. Cewahh...Ayat takleh blah!Cam harem!! [sabor ain,sabor...!!] Aku pun kenal tunang beliau,merangkap kawan aku jugak. Kami jugak sama2 menempuh 'zaman kegelapan' mase same2 bekerja dulu,tapi itu dulu. 3 tahun lepas. Skang ni aku sendiri je. Lagi..

Aku belajar dari kehidupan. Belajar dari kesalahan. Aku ingin bangkit semula. Hikayat yang lepas,jangan di kenang. Kalau di kenang, merana lah badan.............[kata cik oyah kpd aku..jiwang siot!]

Untuk Cik Oyah dan bakal suami beliau, aku titipkan rasa syahdu macam nak hari raye ni untuk korang.. Memang dah nak raye pun ni. Huhuhu...



[Cik Oyah dan Tunangan, bersama aku membelah awan..Tragedi Ogos 2009..!! Lokasi : Genting Highland..][aku memang suke snapshot sorang2 diri..agak mengada-ngada..!hahaha...]





Cik Kuna Kunang : Cik Oyah, PLAN kite yang dari tahun lepas, tahun ni dah nak abes pun dan ko pun dah nak kawin, belum lagi terlaksana.... Hahahahahah...

5 comments:

oranglidi said...

1st?

oranglidi said...

wahha.. tu la.. cepat2 la mencari. hehe..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

orangLidi,
congrates..!!

OrangLidi lagi..??
waaa....nak carik lah ni..mne ntah..huhhuh...

bogat said...

ishk..isk.ishk....ishkk..ishkk....cobaaannnn....hai...mambang....

oranglidi said...

hhehehee..