|PemFolow Kelip-Kelip|

Monday, September 14, 2009

hikayat 22 - Minggu Lebaran Menjelma..

*********************************************

Situasi : Tengah ting tong tak cukup tido a.k.a mengantok...
Lokasi : Hari Senin,kat ofis la..
Mud : Mud Raye..!! [tak sedor diri nye..!haha..]
Konklusi : Membizikan diri...[siyes ni,macam bizi je arini..]


********************************************



Minggu yang tak cukup tido.. Orang len rasenye buleh tido dan sedang relaks2 agaknye ari ahad semalam,tapi aku menadah telinga dan kepala di tongkat.. Namun hati kene kuat,kalau nak berubah dan berjaya,aku musti buleh lakukan..!


Semalam event di Sunway Hotel cum Majlis Berbuka Puasa untuk FrensClub.. Best sangat..! Teruja..! Memang mengharukan..! Aku rase ini keputusan yang paling besar pernah aku buat kowt.. Untuk berubah,kita perlu ada usaha.Takde Usaha,tak berjaya la kita..


Dalam kepala ni dok pikir je,bile nak berubah..Bila nak berubah..Bila Ery a.k.a ofismate dah proposed, Insyaallah..Harap semuanya berjaya..! Amin....Doakan kejayaan aku,dan aku akan doakan kejayaan kamu semua.. Hehehe..


Oke,lepas dah abis event yang start 8 pagi,balik rumah sampai 12 malam..! Giler..! Dah la malam Sabtu tak cukup tido. Plan yang di buat pun tak menjadi. Kesian Cik Oyah..Mengikut perancangan, kami [aku,Cik Oyah & En.Tunang beliau dan Smat] merancang untuk berbuka bersama,namun di saat-saat akhir, Smat membatalkan niat tersebut sebab ade hal yang tak dapat nak di elakkan. Dan aku pulak, merancang untuk tido di rumah Cik Oyah, namun bila FrensClub dah call and ajak pergi event semalam, aku membatalkan niat ke rumah Cik Oyah..


Dari minggu lepas,rasenye tido tak topup2 lagi..Asik balik lambat,lewat dan letih..! Tapi, kalau nak berjaya musti kene korban masa sket kan..? Ehee...


Dah nak raye pun wei.. Musti ade yang dah packing barang sebab akan balik kampung dalam masa terdekat atau pun dalam minggu bekerja ni jugak. Tapi aku... Waaaaa...Ari sabtu baru buleh balik..!! Haih..~ ~


Kepada yang drive untuk balik kampung, Selamat Balik Kampung dengan Selamat, dan banyak kan berdoa + berzikir.. Jangan kan selok nak makan ketupat rendang dan lemang bagai,nyawa di pertaruhkan..! Nak raye ni beb,Hati2 kene tahap yang paling maksimum..!!


Bagi yang menaiki bas pulak, banyak2 kan berdoa + berzikir juga, semoga selamat sampai ke destinasi yang di tuju. Mungkin akan lebih teruja dan terasa anak perantauan bile naik bas ni..Syahdu beb..Hehehe..


And Oww,,walaupun tinggal 4 hari lagi puasa, tuntutan berbuka puasa bersama rakan2 dan my FrensClub,tak ketinggalan..! Hehehe..


Salam Lebaran...!!!















Cik Kuna Kunang : Nak bershoping raye pun tak sempat lagi nih...!!

No comments: