|PemFolow Kelip-Kelip|

Friday, September 4, 2009

hikayat 15 - Bila Hati Tengah Sebu..

Konfem Cik Oyah lah yang jadi mangsa..


Petang Semalam.....
4.30 pm
Ofis

ta la la lat..ta la la lat...ta la la lat... [gitu la seadanya munyi msg dr henpon ku..canggih!]

Cik Oyah : "..Wei Dak Ain,tengah wat per..?"

Oww..Cik Oyah msg aku..Aku tengah sebu..Otak macam nak jam je...Tataw nape...Dok pikir yang bukan2 je lagi ni..Biase die!! Ape dalam kepala otak aku ni..Duit..Duit..Duit..Duit..Raye..Raye..Raye..Duit Raye!!?!? Ciss..~.. Boleh jadik plak! Tak berilmiah lansung pulak kan...

Dengan keadaan malas,kepala lentok di meja 185 Darjah, msg di taip ala2 ketapi Tanah Melayu Wau pegi Kelantan kepada Cik Oyah..

"..Tengah nanges..Nape,ade ape2 yg boleh saye bantu anda..?"

Musti die maki aku lepas baca msg aku ni. Hahaha.. Tade mood betol aku time ni..Saru kepala aku macam2 pikir,pasni sure kene ceramah free ngn Cik Oyah.

ta la la lat..ta la la lat..ta la la lat.....

Cik Oyah : ".. Kau kenapa? Tebiat nak mampus nanges2 time cani..? Cam s*** je ayat die tu hah..Dah,toksah mengada2. Aku tau ko pikir ape. Datang umah aku Sabtu ni,buke skali.."

Ngaaa..!!?~ Kan dah agak..Hahahaha..Aku gelak sendirian sambil kepala senget 185 Darjah di atas meja lagi..

"..Hahah.. Ye ar,ye ar.. Aku datang. Masak untok aku eh..Sesedap sket,tetamu kehormat nak datang ni. Hue hue hue.."

Sebenarnya hati masih berbelah bahagi dan darab dengan kerunsingan. Sebab nye.. Hati macam nak balik kampung jek. Tapi memang dah lame tak pegi umah Cik Oyah,die pun dah cakap kat mak die aku nak datang minggu ni sebelom die msg aku lagi [tengok,punye la bagos,blom tnye aku dah bagitau mak die..ciss..] suruh datang umah die.


************************************************************

Pagi ni masuk keje lambat sket, sebab malam tadi tak berapa boleh nak lelap. Kepala still lagi dok pikir macam2. Haih~~..... Dok mengeluh pun tak guna kalau diri sendiri tak nak berubah,nanti makan diri,tak adil untuk diri sendiri, bak kata Cik Oyah. Ye, memang betol pun. Semuanya memerlukan masa...

ta la la lat..ta la la lat...ta la la lat... [message lagi..??]

Oww,Cik Oyah lagi..

"..Eh,ko datang umah aku ni,kang tau la aku nak buat ape bagi ko lupe masalah ko. Ko nak makan ape ye? Kite masak la nak? Aku dah bagitau mak aku ko nak datang ni,ko jangan tak datang pulak, Nahas ko aku keje kan..! .."





Mane aku nak lari ni...????
Cik Kuna Kunang : Adik aku pun msg jugak suruh balik kampung. Aduyaii....

3 comments:

zul efron said...

dtg umah aku la... no 504... dekat kan?? hahha

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

dzul - erk??504 byk wei..blok bape..hahaha

Unknown said...

klu 185darjah, kepala ko masuk dalam meja ke?