|PemFolow Kelip-Kelip|

Tuesday, September 29, 2009

hikyat 31 - Sebelom Raya Punya Cerita..

SELAMAT HARI RAYA.. Lagi berkali-kali... Dah seminggu lebih dah raye. Hari ni baru aku masuk keje.. Hahaha.. Orang cakap aku sakan bercuti. Alah,lebih sehari je pun. Tak cite pulak yang hari Jumaat sebelom Sabtu aritu aku dok kat ofis, tengok bebudak kat department aku ni macam mayat hidup je, ke hulu dan ke hilir, macam takde arah tujuan. Nak gelak jugak aku..Hahahaah.. Sebab nye,masing-masing tunggu time nak balik je, mOOd, perasaan, Hati, Jiwa sume dah kacau, raye punye pasal.

Hari tu, 18 Sepmtember,aku kat ofis lagi. Aku je rilex. Ape de hal,.,.? Aku tiket nak balik kampung pun takde, mobil untuk di pandu pulang ke kampung apetah lagi. Rilex je.. Buleh dok je kat ofis ni, apdet blog lagi. Citer panjang2, buleh je berinternet tanpa sempadan, buleh jugak menggunakan telefon tanpa gangguan. Buleh nak terlungkup terbaring.. La La La La.. Balik Kampung.. La La La.. Naik bas lompat2.. La La La....

Cis..Hati aku tak keruan. Duduk pun tak sedap bontot dah. Panas je rase beb..! 12.55 pm..Tak boleh jadi ni. Aku garu kepala, yang takde kutu,.. Cane ni ek..?!? Mane aci.. Kengkawan aku len sume dah cuti, Cu Anne mungkin tengah membongkang kat umah, Kak Wie dah selamat sampai Selama, Perak. Cik 301 kompom dah sampai Labis dah... Cik Oyah msg aku,die dah kat umah. "..Orang dah cuti le hawau, ko dok heboh kat ofis buat ape..?" Kata beliau. Aduyaiii..Oke la, kamikaze la kali ni. Aku nekad keluar dari ofis..


*****************

"..Ain, ade kat mane ni..? Keje ke hari ni..?.."
"..Err, emm, alamak.. Eh,ade ade.. Ain ade arini. Keje tapi ni kat luar, kan rehat lame arini.."
"..Ain, dah pukul 3 lebih ni kan..? Kak Zie ingat kan Ain cuti.."
"..Err, haah la..Kul 3 lebih da..Emm,he he he..."
"..Selamat Hari Raya Ain, Hati-hati balik kampung ye.."







Padan Muke Aku..!!
Cik Kuna Kunang : Memang sampai sudah aku tak masuk ofis. Syhh....Dendiam..!!

2 comments:

ayampinko said...

wa pun sama... balik raya tengok e-mail..
staff boleh balik awal jam 3.30..
haku 12.30 dah ada kat umah..

thanks choose my blog as a kelip2 in ur galaxy

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

AyamPinko;

Waa..selamat kembali ayam! hehehe..hah,btol la tu..aku sje kuar awal! rebel kan..heheh..

Oww,you one of the coolest kelip2 bro..hehe..