|PemFolow Kelip-Kelip|

Thursday, September 10, 2009

hikayat 19 - Masih Dalam Dilema Kah Aku..?

"..Takpela pakcik,amik la saya eklas.."

"..Yeke,mekasih la dik ye.."

Setelah membayar advance 50sen kat Pak Cik Teksi pagi tadi,aku pun masuk ofis dengan selamba jam 8.15 pagi,di mana dalam kepala berkira-kira lagi duit RM8 yang aku hulurkan kat Pak Cik Drebar Teksi tu.. "..Bleh wat blanje petang ni beli juadah.." Kata hatiku. "..Ish,takpe la..REzeki die..Pasni mane tau aku sedekah 50sen dapat 5juta..??..". Aku menyedapkan hati aku sendiri.

Bahana balik rumah jam 2,tido jam 3,aku terkandas pagi ni. Bagos juga,kalau tak kerana driver tetap aku yang tak muncul-muncul [aku boikot ko pasni!], musti aku tak besedekah pun kat Pak Cik tu,musti aku tade pahala lagi arini.Kowt..!

Ah,mencarut lagi..C'mon Ain,pikir mase depan!! 5 ratos! 5 ribu! 5 juta..!!

"..Everything is about money nowadays.." Ery,penah cakap kat aku cenggitu. Sampai sekarang pun, masih kene basuh lagi dengan die. Dan,malam tadi penamat segala kerunsingan,kerisauan,kecelaruan,kecelakaan,dan semua ke ke ke lagi.Tapi bukan kentot~!Ciss..

Tapiiiiii, [ade jugak tapi nye hawau..!!] aku masih lagi dalam dilema,sama ada ape yang aku buat betol atau tidak. Aku banyak memikirkan consequences [cam haram lak..!!] dan sebab akibat aku buat keputusan tersebut,tapi beliau cakap nak tolong aku,nak tolong kawan-kawan. Aku ade bercerita dengan beliau masalah trouble yang aku hidapi,beliau juga begitu,kami serasi bersama tapi tak sehati berdansa..

Terlalu banyak hati yang perlu aku jaga,terlalu banyak perasaan yang kene aku kaber,dan semua ni melibatkan familia aku. Takot nak bagitau sume orang a.k.a kawan-kawan aku juga...Dah tau dah jawapan yang akan di respon oleh mereka.

Tapi,sampai bile tanak berubah? Sampai bila duduk di takuk lama? Sampai bile aku boleh menggapai bintang [cam harem!] untuk merealisasikan impian aku...Muahahahah....

"..Bro,ape bisnes yang income riban-riban lagi lumayan dan bertambah kekayaan tapi duduk bergoyangan kaki dan tangan..? "

"..Ko jual dadah...~~!!!!.."

Aku macam nak dekel je kepala mamat ni 6 7 kali..!! Biase die..!!










Cik Kuna Kunang : Sampai tak boleh nak berfikir dah,kepala dah tepu tak cukup tido..Miahahaahah..

4 comments:

EN.ROBOT said...

selain dari mejual dadah, ko jge leh meragut, peras ugut, rompak kedai emas, rompak van yg antar duet atm, dan mcm2 lagi,..,itu je tips yg aku dpt bg ko pagi nih.,.,hehe~

oranglidi said...

hahaha.. tenang2.. wat decisyen elok2..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

En.BotBot - owwh!MAseh..!!aku hargai ko nye tips yg buleh menjahanamkan aku ..~!hahah..

OrangLidi - hum..tu la,tgh dok runsing lg ni..huhu..

Azalina M.Salleh said...

saper beliau tu ain... ooooo merewang 2 pagi tak ajak aku yea