|PemFolow Kelip-Kelip|

Monday, December 21, 2009

hikayat 87 - Bila Aksi Terlampau ON AIR..



Malam tadi.. Aku pegi makan kat kedai makan sebelah car wash.. Bukan kedai beskal pastinye sebab kedai beskal sebelah nye takde kedai makan. Enough said! [err,sape tau Restoran Rejab]Aku pun order mee goreng mamak and telur mata sementara kawan aku pulak kuew tiaw kung fu.

Sementara menunggu hidangan kami sampai, aku berbualbual kosong di selangi gelak ketawa walaupun tak berapa lucu sangat. Nak jaga hati kawan aku tuh. Hahaha.. Sambilsambil tu mata jugak kerlingkerling ke aras skrin putih yang di sediakan oleh tokey kedai untuk keselesaan pengunjung yang rabun macam aku ni supaya tak terkenyit kenyit mata nak tengok tibi. Memandangkan aku duduk di depan sekali, jadi tak lah mate aku terkenyit kenyit nak tengok movie yang di tayangkan.

Di layar putih tersebut, sedang menayangkan cerita Thailand di saluran Astro,tak pasti tajuk nya ape,tapi yang pasti filem tersebut ber genre komedi. Korang pahampaham la, even komedi pun ade jugak terselit lusyah disitu. Mencik aku nak sebut,tergeliat lidah.. Ahahaha..

Makanan sampai,we all pun menikmati makanan tanpa sebarang munyik. Sebab mak aku cakap tak elok bercakap masa makan. Ahahah.. Mata pulak kerlingkerling di skrin putih tersebut.

Tiba-tiba..

"..uuhh..ahh..uhh..auh..."

Shit!! Aku perasan menatang bunyik jadah cam gitu. Aku dapat lihat sekilas aksi kat skrin putih tu sekejap. Aku pun buatbuat minum air. Kawan aku buatbuat cari rokok konon jatuh. Dan dengan tibatiba je skrin tersebut gelap.

"..No signal.."

Ahahahah....Padahal tak ujan pun time tu. Takkan astro no signal. Cilakak! Citer Thai ni kadangkadang takleh nak jangka.. Cam Syaitonnn...!!







Cik Kuna Kunang : Musti tokey kedai dah tobat tak nak bukak cite Thai lagi..Ataupun beliau mengambil keputusan menayangkan cerita Komedi Thai untuk tatapan umum supaya kedai makan beliau ramai pelanggan..? Nantikan...Hahahah..

No comments: