|PemFolow Kelip-Kelip|

Wednesday, June 8, 2011

hikayat 180 - Serabuk Peruk Wehh...!!!


Hahaha.. Asik-asik cakap pasal Audit. Hah,kalau takde kene mengena dengan aku, the hell pulak aku nak mengkomen…

Fineeee. Hari ni agak kelam kabut la dari pagi. En. Bos pun this week banyak appointment. And this month pon banyak appointment. Eh, ke saya yang banyak appointment? Hahahaa…

Petang semalam bos ade panggil sebab hal NCR dari Auditor tak setel lagi. “..Whatt?? Bukan saya la bosh, die yang buat. Saya tak tahu menahu pun pasal ni....” See, kat sini dah nampak dah macam entry aku yang lepas.. Sesi menuding jari tengah telunjuk kat orang lain. No, No No.. No good ok.

Point di sini ialah orang yang betul-betul bertanggungjawab dalam hal ni telah pun di kenal pasti tetapi masih lagi tak nak mengambil inisiatif untuk memajukan diri. Semua orang ade kelemahan, mane ade yang sempurna tapi tak salah kita berusaha untuk jadi sempurna kan? Isu disini bukan sebab nak menuding jari siapa salah,siapa kene buat, siapa yang bertanggungjawab. Tapi KOMUNIKASI. Tu yang penting. Pernah jugak aku dengan Ujie bincang pasal communication dalam sesuatu hubungan (ewahhhh……gataii!!) nimemang sangat penting. Kalau tade communication macam mane nak berhubung. Macam mane nak faham. Macam mane nak kenal. Ye dak..? Dan Ujie pun sangatlah bersetuju. Haha… Orang di awangan macam tu lah..ekekekeek…

Dan pagi ni jugak, end up with clowdy moody bossy. Haihh…. Rupenye En. Bosh pun ade angin jugak.. Ehehehe…. Where to..?? Err, saya pun tak tau. But for sure that he seemed fed up with those stuff yang buat beliau pun nak lepas tangan and pointing middle finger to everyone… Finee.. You are Mr. Boss.

But why so serious.. ? Kan bole handle, sit together and discuss.. Bukan nye saling menyalahkan antara satu sama lain. And Auditor pun cakap dengan aku jugak pagi tadi “..I tak faham la, you all ni nak point finger to everyone, orang tu cakap die, die cakap orang ni.. Pelik lah I…” Aku..? Aku senyum je lah… Dalam hati “..Eh, bukan nature orang keje kat sini memang macam tu ke..? Haihhh..” .

Dan status aku kat fesbuk pagi ni :

“…SERABUK PERUT +

KUCAR LANA = SARU..!...”

Hahahahahhhah…



Regards,

Kakuna


4 comments:

Mummy Gurl........ said...

Klu aku jd bos kau... aku berentikan je sapa yang malas & x tau wat kojo..... Suh duk umah... :)

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Mak Kucen - hahahaha......yeeee.pastinye lahh..heee :D

tapi kan cu anne. KESIAN... :( hmmm...

Anonymous said...

sama lah mcm opis lama aku
kita yg kecik2 ni mangsa

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Aimi dan Pacik - tau takpe...dh jadi nature la...hmmm