|PemFolow Kelip-Kelip|

Tuesday, April 26, 2011

hikayat 166 - Tempat Jatuh Lagi Di Kenang......





Entry untuk gamba-gambar di bawah di SINI.



From Cherating With Love~~



Sunrise at Teluk Chempedak...



Teluk Chempedak...


Sebenarnye dah agak lama rase nye kaki ni tak jejak kan ke pantai. Satu Masa dulu, pantai dan aku memang tak dapat dipisahkan lagi..Ibarat Entry yang ni lah..Satu mas dulu, pantai adalah tempat yang wajib aku pergi almost every month. Pembaziran yang amat ketara di sini.



Aku jatuh cinta dengan pantai ni dah lama. Tapi bila bermula nye tahun praktikal aku di Impiana Resort Cherating, kemudian bila dah bekerja, dan seterusnya bermula episod yang baru dalam hidup aku. Macam-macam yang berlaku. Kononnya di sini lah jodoh aku.. Di sinilah tempat menyulam cinta, kasih dan sayang. (wekkkkkk~~~~)



Orang cakap tempat jatuh lagi di kenang, ini pulak tempat menyulam kenangan. Orang cakap lagi, kalau tak nak sakit hati, tak payah la pergi ke tempat yang menyimpan sejarah itu.


Tapi aku rasa kat sane lagi tenang. Memang tenang setenang-tenangnya..! Kenapa? Saat angin laut cina selatan itu menghembus, saat tu aku rasa semua apa yang dah berlaku macam flashback depan mata. Macam slide persentation tu. Aku teringat kelemahan aku . Teringat kesetiaan aku , kebaikan aku dan pengorbanan aku . Tapi semuanya tak di balas dengan baik. Tapi aku rasa bangga sebab aku dah buat yang terbaik. Aku hargai apa yang berlaku dan aku jadikan semua itu pengajaran.


Bila difikirkan balik, memang aku rasa looser sebab pergi carik peyakit bauat ape..? Tapi pada masa yang sama jugak, aku dapat kosongkan kepala dan minda aku ni dari keserabutan hidup di kota. Memang bila pergi pantai tu aku rasa masalah aku terbang. Terbang dengan angin. Kosong. Dan aku rasa puas....


Dan sekarang setelah 2 tahun lebih rasanya, aku meninggalkan aktiviti tu, aku memulakan semula aktiviti aku ke pantai. Tapi kali ini bukan untuk menyulam kenangan ke, benang ke, buang semak dalam otak ke, tapi aku ke pantai untuk menolong adik-adik tuisyen aku.. Pantai Dalam..Rumah Smart sebab setiap minggu (kecuali minggu hujung bulan) aku akan ke sana membantu mereka...


Dan masalah aku pulak rasanya macam terbuang atau pergi begitu sahaja bila aku naik train dari Stesyen Shah Alam - Pantai Dalam..


Tiada lagi istilah menyimpan hasrat bertemu jodoh dalam train pulak.. AH, kepala banaaa nak fikir jodoh..?? Dengan bersesak-sesak bagai, dengan warga asing yang cukup meloyakan dan boleh bikin hati aku jadi panassss..!!Mane boleh.. Hati aku tak tenang nak fikir jodoh kalau muka warga asing dengan bau yang boleh bikin kanser hidung (maaf!!) aku rasa macam nak tendangggg je diorang...!!! Korang tak mandi ke wehhh...?? Adoiiii~~~~








regards,

Kuna



4 comments:

Azalina M.Salleh said...

hahahaha wey simpang malaikat 44 klu bertemu jodoh dgn warga luar negara ni...hahaha

Rozami said...

ko kat pantai
aku lak kalau lepas hujan
syahdu jer rasa

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Aza : ahahahaha..adoii..mmg aku tak leh blah ngn mereka..sakit hati pun ye..tp mereka ni jenis mcm tak sedar diri, jenis buat tak tau jeeee...kikiki.. p

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Rozami : mengapa shadu lak..? ce cite..ce cite..ni skang musim hujan ni...isk...