|PemFolow Kelip-Kelip|

Thursday, April 21, 2011

hikayat 162 - Keluh Kesah...

Kisah Pekerjaan.


Bila semua kawan-kawan tau kesah pekerjaan aku,musti semua cakap 'wooo,best ar kuna keje mu!'. Tak kurang juga 'Pergh,besh doh mu kije op'. Ade jua yang cakap 'Kuna,ejas kat aku se!' [ohoo.aku bkn HR wehh]. Lagi dasat member aku sorang ni 'Eh,aku nak ajak mu kawin ngan aku la. Mu kan keje kerajaan'. Ah,...Kepala banaaa??! Dan macam-macam karenah lagi.

Bermula hujung 2007 bawak ke sekarang la aku carik nafkah kat sini. Agak lama sampai duit dalam simpanan pekerja pun banyak! ahhaahah...Alhamdulillah.Tapi musti orang tanye aku, bila nak beli kereta,bile nak beli rumah,bile nak beli moto,bile nak beli beskal. Insyaallah,kalau ade rezeki lebih,ade lah...Pastu yang tanye bile nak beli ikan,beli kucen,hamster dan kekura bagai...Ahh,menatam tu sume buat hape nk membeli...Umah dah tingkat 4 kowt..gile esen ape..?

Pastu,kat ofis ni pulak terjebak la dengan sesuatu yang tak disangak. Adoii,smpai sekarang the thing that i most regret ialah kenal dengan mereka dan sebab mereka aku jadi macam ni! Ok,fineee...Kisah dulu-dulu tak tersebut pun. Memang sengaja tak sebut. And yaw,bile aku nampak je muka mamat ni aku rase macam nak hentak je! Serius! Contoh keadaan nye semalam. Mase meeting, same group dengan aku pulak. Memang kalau nak pandang aku macam nak tembak dengan shortgun ke, bagi hancur terus muka die! Tapi bile die ajukan soalan 'Ain,nombor untuk jabatan IT berape?'.Demm!!Aku cam kesian pulak. Mase tu dalam hati cakap 'Okey,semua orang buat salah. Aku rase macam nak lupekan saje lahhhh...' FIneeeeee...Then,tak lame kot aku rase perasaan macam tu,bile die ade dlm meeting tu, kalau bercakap asik nak carik kesalahan orang,nak pointing fingers kat everybody macam la die tu purrrrfecct bagai,fineeee...Aku dah memang benci da. So,at the end aku pikir 'fineee....lepas ni aku jumpe tepi jalan tergolek pon sory la!mati lagi bagus la ko nih sebab dok keje kat sini pon menyusahkan orang nak fikir pasal kau je. Memang muka macam babi!'. Yes! Memang aku marah gilerrrr kat mamat han**** tu! Thats it! Im done..Fuhhh~~

And i swear,things that i regreted the most are join the 'club'. Shit!No turning back!!


Kesah Perumahan.


Malam tadi lepas balik keje,tumpang pulak Cik 301, naik atas terasa kepala berat sangat! DAri siang hari lagi, tapi tahan je,tak nak bergantung sangat dengan ubat. 'Ni dah buat dah ni, memang nahas la ni'. Aku baring2 jap,then terlelap. Kul 9 terjaga bangun and mase tengah basuh kain tu ade pulak suara dok ketok pintu Wehh,umah aku mane penah kowtttt orang nak jumpe bagai?? Fineee..anak akak kat umah hujung tu cakap 'Kak Ain,mama nak jumpe'. Then aku cakap la nak mandi dah siap segala bagai kang aku datang.

Bila dah setel sume,aku pun keluar rumah nak menuju ke rumah kakak tu. Akak tu kire penetap yang paling awal kat penthhaus tu.. So aku dengan langkah menghormati akak tu pergi la jumpe beliau. Kot ade perkara pentin nak di sampaikan...Kekdahnye perkara pentin,upenye nak tanye umah aku dah penuh ke belom sebab nak sumbatkan adik beliau..Haihh...Nape ko tak cakap awal2 kak,saye dah amik bebudak student-yg-suke-buat-hal-sendiri-dan-suke-dok-dalam-bilik 2 minggu lepas 2 orang...Tapi macam tak duduk ngan orang la,macam aku dok sensorang je. Hahaha...Tak kesahla kak esah...

Bila hiburan luar dengan budak2 ni dah agak selowww [sebab diorang cakap aku sibuk bercinta bagaiii...Adoiii...terkena lagi....] macam pergi karok ngn member2 aku ke,pegi aktiviti luar naik gunung,panjat bukit redah hutan dan mandi laut sungai semua, aku rase tak lame lagi INI la kot bakal jadi aktiviti luar aku. Bersembang ngan akak ni yang banyak membuahkan cerita-cerita enak dan lazat serta menambah dosa kering! Cett! Tapi akak ni ok je, beliau pun bukan suke nak bercerita pasal orang. Cume kadang-kadang terpempan depan mata. Hahahahah...Lawak bile akak tu cite orang buat projek dalam keta sampai kereta tu bergerak-gerak.. Adoiiii.....Gile~~

Bile nak balik aku cakap kat akak tu ''Ish..saye ingatkan ape la tadi akak panggil.. Kot ade jamuan hari jadi ke ape.Hahahahah...."



Note : Oww,akak tu cakap Anak sulung die yang pempuan suke tengok aku. Anak die cakap "mama,kak ain tu comel kan...."~~ lalalala........perasan la sekejap!! ;p




regards,
kuna

No comments: