|PemFolow Kelip-Kelip|

Monday, March 21, 2011

hikayat 159 - RIndu Kat Kampung Halaman Badly~~! (T__T) isk..isk..

Setiap jumaat,selepas waktu kerja, saya mesti akan berkejar untuk pulang awal, kejar bas T529 untuk ke Seksyen 19 - Stesen Komuter. Saya berebut nak beli tiket untuk ke Stesen Putra,KL. Orang ramai time-time cenggini, hari jumaat dan semestinya hujung bulan orang baru lepas gaji. Saya pernah main kejar-kejar dengan komuter takot tak sempat masuk. Tapi,hampa bila dah turun tangga depang pintu,''... nenongg nenonggg..'' bunyi pintu di tutup. Hampa~! Macam lagu To'ki!!


Saya pernah merasa perjalanan sehingga lebih sejam dalam komuter dari Shah Alam ke Hentian Putra,sebab ktm break down. Paling tak gune bile air-cond takde! Bau bangla! Bau hapak! Bau macam2! Dan peluh pun melelehh je...abes mekap saye ok.. isk...isk...


Sampai kat hentian putra,saya main kejar2 lagi dengan bas eksperes Mara Liner. Tak frenly lansumm sebab sanggup tinggal aku! Ok.Tunggu bas seterusnya. Nak boikot tak bole sebab bas ini sahaja alternatif untuk aku sampai ke kampung halaman dengan harmoni.. Mara memang tak mesra pelanggan! Menci ...~~


Pagi buta jam 1 pagi baru merasa hirup udara kat kampung. Permai..Tenang je..Dan sunyi. Sebab orang sume sedap membuta tapi saya baru sampai kampung. Isk..Iskk..Dasat...~!!


Dan bila hari Ahad,penyakit 'M' sangat besar dalam diri. Itu kapla,batu besar ada duduk~!! Sangat malas nak balik KL n Shah Alam. Ambil tiket paling lastttt skali, jam 5.30 petang dari kampung ke KL. Mula la merasa cuak nak catch up last train ke Pelabuhan Klang,sebab jalan jam kt Seremban-yang-memang-puaka punye jam sampai Nilai. Pernah juga tak sempat nak catch up last train and bahana itu saya terpaksa meminta pertolongan housmate yang murah+baik hati menumpangkan sebab kebetulan beliau di sekitar kawasan KL. Natijahnya, terpaksa tunggu sampai jam 1 pagi dan menjurus ke arah kelewatan ke tempat kerja esok paginya. Alah bisa,tegal biasa...~~~.....Arggghhh~~~~......


Kadang tu saje mempontengkan diri hari Isnin,balik KL isnin lagi tenang...Weeehuuu~~~ (^____^)...Tapi burn la annual leave sehari. Isk..Isk....





Tapi....






Tapii......



Dan tapi-tapi lagii....





Saya dah lama tak pulang ke kampung dan sangat la rindu nak merasai suasana kampung..~~~ Isk...Isk.....(T_T)




Dan tapi jugak....


Aku sekadar melunaskan dan menjalankan tanggungjawab kepada adik-adik yang cuteeee lg comell.. Weee...Sekadar pertolongan yang tidak seberapa,harap nanti adik2 berjaya Okey..~~ Kakak tuisyen. hehehe..:D...Dan setiap 2 hari saya akan menelefon Mak & Ayah saya di kampung,mendoakan kesejahteraan dan kesihatan mereka.. And mom,thanks for your understanding against my will... :)... Being with my bff yang otak-gila-gila-serupa-aku a.k.a Smart pon sesuatu yang sangat happening. Dear friends,thanks for your concern and kindness along our relationship... And oww, En. Sahlan, saya sayang awak more than you ever think! Thanks for those lovely weekend and your time for being with me.. ;). Dan saya harap saya tidak sunyi lagi.....Alhamdulillah...THANKS ALLAH..... ;)






regards,
Kuna

2 comments:

EN.ROBOT said...

10 kali bace post ko, 7 kali mesti nk blk kg,.,.,haha~ :p

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

robot...
hahahaahah...tau takpe...hidup kt kmpung la camni..tanam jagong..lalalalaal ;p