|PemFolow Kelip-Kelip|

Thursday, May 13, 2010

hikayat 137 - Te Amo...~*

Salam and howdy to all bloggers,



Saje nak buat entry sedih sikit. Te Amo. Sape tau maksud perkataan tu sila angkat ibu jari kaki. Miahaha.. Kalau ade yang tau baguslah. Kalau takde,maksud nya dalam bahasa omputeh,i lap u. Kalo melayu nye saya cinta awak. Alih bahasa Mandarin Wo ai ni. Tamil pulak..Err,tak sempat belajar lagi..

Cakap pasal cinta ni, musti sume orang boleh bajet,musti pasal kapel. Lelaki dan perempuan,oww sudah semestinya. Kalau cakap-cakap orang baik-baik, luaskan lagi maksud CINTA tu. Kepada sapekah,untuk tujuan apekah,kenapekah,dan lain lain lagi la. Jangan macam-macam,kang aku pangkah!

Bagi aku. CINTA tu kalau naif nye,hanya pada yang Maha Esa. Betol. Jahilnya, aku masih lagi mencari cinta tu. Dalam erti kata lain, untuk meluaskan lagi maksud cinta tu belom pun sampai yang terAgung. Tapi,bila terjerat di antara Suka,Sayang,Rindu maka terbit lah Cinta.

Di sini la aku terjerat. Dari rasa suka, pergi ke sayang. Pastu rindu pulak. Bila nak terbit cinta,aku kene kawal pulak perasaan tu. Kenapa? Kerana tiada sebab untuk aku meneruskan sume tu. Dan perkataan yang paling tepatnye adalah MUSTAHIL..dan Dia lebih tahu.

Sape kate jadi manusia ni senang..? Ingat free-free ke Allah s.w.t bagi nyawa kat dunia ni..? Pinjam je. Takde interest pun,tapi boleh tambah dividen. Tak gitu..?

Aku? Ye,ingin mencari Cinta abadi. Dan akan berusaha ke arah itu...Insyaallah..






regards,
kakuna

4 comments:

Kapten said...

mendalam entri neh
LIKE!!



Latest:Jus Kopi, Power Sekali !!!

Razman said...

kapten memahami. pe lg, kapel dgn die.

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Kapten - hahaha..i like you tu..wakakak...;p

Rajeman - aku nak tggu beliau propose la..hak hak hak..;p

Cik Mawar said...

cayouk..cayouk.. :D
jauhi dari segala kedukaan yang lepas
jangan pandang belakang.. hu hu hu