|PemFolow Kelip-Kelip|

Thursday, May 13, 2010

hikayat 136 - Redha dan Pasrah Bukan Perkataan Yang Sama Ye..!

Jam dah tepat 5.30 petang. Time to go home! Yeay..! Dalam hati aku dah berkira-kira lepas ni nak pergi mana,nak buat ape,nak makan ape,nak beli ape,dan segala NAK nye lah... Berjalan kaki dari pintu office ke pintu pagar kawasan kerja bukanlah mudah. Bukan semua orang boleh jadi macam aku tau! Berani Pacik India semalam memperBOXkan dan memperkatikkan kebolehan gue naik bas dan jalan kaki ke tempat kerja..?? Cish....!


Sampai di hadapan bangunan itu, aku berjalan laju menuju je farmasi Penjaga [baca : Guardian]. Nak beli toiletries sket. Stok kat umah dah nak abis nih. Setelah membelek,memilih dan segala bagai aku buat,aku pun ke kaunter pembayaran. Dah bayar,aku pun blah ke Butik Kecantikan Ini pulak. Ewahhh..Macam artis la pulak. Padahal nak beli barang je. Selesai akad jual beli dengan peromot girl,aku pun balik.


"..Lapar nye. Nak makan megy jela malam ni..". Aku cakap dalam hati. Dah terbayang megy PAMA keluaran err...taktau la pulak,faveret dari zaman study dulu lagi. Warisan berzaman bak cakap orang tua-tau... Yang di rebus sampai lembut mihun nye,tambah pulak telur separuh masak. Perghh......Perot aku mengendang & menendang lagi sebab lapar.Bukan sebab ade baby dowww..!


Sampai rumah,aku terus simpan barang-barang yang dah beli tadi. Sinsing lengan baju bagai,buka peti sejuk,keluarkan telor,sedikit mushroom,dan segala bagai sayur. Keluarkan sepeket megy PAMA walah weii...Periuk atas sinki aku amik dan bubuh air,macam biase. Takkan nak tumis. Aku tak suke.


Elok je semua dah ready. Sabar wahai perot!! Ketakk...Ketakk...Ish,apehal lak nih. Ketakkk..Ketakk...Tade tindak balas pun. Argh sudah..Takkan la kowt..?? Aku goncang-goncang sket tong besi wane biru tu. Ringan je...! Dah sah....Aku geleng-geleng kepala. *sigh*...haih......

*****


Air panas yang baru masak dalam heater tadi,masih mengelegak aku tuang dalam mangkuk yang telah sedia aku masukkan megy dan telur. Rendam lame-lame sikit,bagi lembut..Aroma megy PAMA memang mengasyikkan. Rendam pun rendam la..Janji perut aku terisi. Nak sedapkan hati,baru la Retro makan megy rendam,ye dak..??


Owh,baru aku teringat,last aku tukar gas ialah pada tahun lepas..! Bulan berapa aku tak pasti... Hampa nye.....;(





note : Puas hati aku! Dah cabut pun tiub penyambung gas dan tutup dapur kat umah aku tuh. Buat konon-konon takde dapur lansung di rumah kami..!!

1 comment:

Azalina M.Salleh said...

hahaha aku pernah menghadapinya.. bila semangat berkobar2.. itu pulak jadinya