|PemFolow Kelip-Kelip|

Wednesday, October 19, 2011

hikayat 202 - Semua pun sama je! Puii~



Setelah mengambil rehat yang agak lama dari berblogging,hari ni ade kekuatan (kekuatan katenyeee.....) untuk post entry. Bila mana semua orang di ofis (management only) sibuk dengan challenge meeting yang tak sudah-sudah, Mr. Bos tengah pening cara nak present kan pasal prestasi kerja centre dan juga income yang juta-juta hanya di beri bulat-bulat - O kepada orang atasan, dan bila mana staf pun macam tak pandai nak buat kerja,lalu Mr. Bos mengadu dengan PA beliau a.k.a Aku dengan luahan hati mengatakan bahawa beliau risau dengan prestasi kerja anggota kerja dan attitude mereka sekarang. Haihh...

Bila dah taip tak reti nak berenti. Bila dah cakap tak reti nak stop. Bila dah carutsss tak reti nak mintak maap~ Fineee... Tacinggg.. T__T

Kadang-kadang aku rasa macam muka ni kene tampal dengan plastik, layer by layer bila jumpa dengan orang yang berlainan. Dengan Mr. Bos plastik lain, dengan pegawai lain plastik lain pulak. Dengan collegues kat ofis ni pun harussss tampal plastikk lain. Fineee...

Aku pernah di cop sebagai seorang 'pengintip' untuk bos-bos dan orang lain sebab mereka sering lihat aku ke hulu hilir. Padahal aku buat kerja ko tau?? Nak panggil seseorang untuk sampaikan maklumat cukup payah macam ko duduk dalam gua kelam! Bila tengah cakap,ko tahan ke bila orang buat muka tahikkk dengan kau seolah aku ni adalah orang suruhan bos yang diorang benci sama seperti diorang tak suke bos? Fineee.......

Kerana mulut badan binasa...!

Aku nak tukar kerja lah.. Ade jawatan kosong tak kat govment sekarang ni?? Apply SPA tak penah nye dapat,panggil interview apetah lagi...... Haihhh...




regards,
kakuna


No comments: